marți, 1 decembrie 2009

Ce ziceti de urmatoarea idee?

    Ce ziceti de urmatoarea idee, mai ales in contextul impozitului progresiv care se prefigureaza pentru urmatorii ani: votul proportional cu impozitele pe care le platim. Adica voturile noastre sa aiba ponderi deferite, in functie de impozitele platite in ultimii 4 ani de exemplu. Daca tot nu suntem egali atunci cand scoatem banu' din buzunar, de ce am fi atunci cand ne alegem conducatorii? Ca si pana acum, persoanele juridice ar fi excluse din schema electorala.
    Cu cat plateste impozit mai mare, cu atat probabilitatea ca omul sa aiba ceva in tartacuta  si sa fie informat creste. Asadar ar creste ponderea alegatorilor inteligenti si sansele sa avem lideri mai buni. Si cum traim o epoca a concurentei intre state un mic "edge" ca acesta poate transforma romanii din invinsi, in invingatori, din periferie in model pentru altii.

4 comentarii:

  1. Ovidiu draga...muncesc 12-16 ore pe zi, am firma mea, am salar mai mic decat jumatate din colegii mei (o sa intelegi cand o sa-ti faci firma)...am prieteni de familie cu judecata extraordinara (doctori care nu iau mita) si profesori care nu dau meditatii prea multe...ei nu platesc taxe la stat mai mari decat colegii mei...dar asta nu ii face mai putin eligibili pentru un vot.
    Si daca eu cred in nirvana si imi bag picioarele in bani...dar citesc 1000 de carti pe an? Nu e bun votul meu?:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Scenariul de mai sus nu pretinde ca este echitabil cu toata lumea. Insa vrea sa fie un sistem mai bun decat cel actual. Vrea sa dea un avantaj competitiv Romaniei. Si eu cred ca face acest lucru.

    In cazul tau, strict punctual, muncind in cadrul firmei tale mai mult si pentru bani mai putini, tu investesti intr-o idee si daca iese, cand vei face exitul vei fi recompensat financiar inzecit pentru tot acest efort.

    In cazul profesorilor si medicilor, da, ar avea o pondere ceva mai mica decat colegii tai, dar o pondere mult mai mare decat cei ce aleg sa nu contribuie deloc, eludand legea sau pur si simplu neintreprinzand nimic. In plus ei categoria de care vorbesti are slujbe sigure si platesc taxe constant, pe cand colegul tau risca oricand sa fie somer o perioada semnificativa de timp.

    Daca mergi pe varianta Nirvana, problema aici e cum deosebesti pe cel ce citeste 1000 de carti pe an si pe cel ce taie frunze la caini? Am preferat sa existe un discriminant obiectiv si simplu in calcularea ponderilor, de aceea nu incerc "sa scot aceasta piatra din fantana". Sunt convins ca omul cu carte, dar fara bani, va reusi sa aduca mai multe voturi in directia pe care o vrea decat angajatul simplu din privat, daca isi doreste acest lucru.

    RăspundețiȘtergere
  3. Inseamna ca voturile nu vor mai fi anonime. Cum verifici daca s-a respectat ponderea si in acelasi timp sa ti la anonimatul meu?
    Sunt curios cum vei raspunde avand in vedere job-ul tau?:)
    Inca ceva...daca pana acum marile averi s-au facut si prin frauda...inseamna ca decizia va fi in mana hotilor:) Sau?

    RăspundețiȘtergere
  4. Intrebase: "-Ce au facut romanii in timpul mamdatului lui Mircea Geoana ?
    Raspuns : Au dormit !!"

    Interbare : Cum se pune la loc dopul la o sampanie ?
    Raspuns : Intrebati-l pe Geoana.

    Intrebase: "Cine este in spatele lui Basescu?
    Raspuns: "Mircea Geoana".

    "Cand te culci cu un presedinte si te scoli cu altul, e clar, politica
    e o... femeie usoara."

    Intrebare: "Ce face acum Vanghelie?
    Raspuns: "- Cauta pe google sa vada ce inseamna diaspora, sa o cheme la ordine".

    "Geoana, foarte vesel, se intalneste cu bunicuta. De ce esti asa
    vesel? Mi-am facut testul IQ. Si? A iesit negativ".

    Cel mai scurt banc: "Geoana, presedinte!"

    "Scrisoarea a III-­a actualizata: Tu ­esti Mircea ?­ Da imparate! Esti
    un prost si jumatate!"

    Ce mai fredoneaza Geoana in ultimul timp? "daca-as fi ptr o zi presedinte..."

    "Care este cea mai buna fapta pe care a facut-o soacra lui Geoana?" >>> "L-a primit inapoi in casa dupa alegerile din 2009"
    Andrei

    RăspundețiȘtergere